Stock Polska, spółka należąca do grupy Stock Spirits Group, ukończyła wartą ponad 3 mln euro inwestycję w swoim zakładzie produkcyjnym w Lublinie. Zmodernizowane obiekty zapewnią istotny wzrost zdolności produkcyjnych firmy. Czytaj więcej »
Stock Polska, spółka należąca do grupy Stock Spirits Group, ukończyła wartą ponad 3 mln euro inwestycję w swoim zakładzie produkcyjnym w Lublinie. Zmodernizowane obiekty zapewnią istotny wzrost zdolności produkcyjnych firmy. Czytaj więcej »
W dniu 18 grudnia b.r. Grupa Maspex Wadowice podpisała wstępną umowę z IK Investment Partners na zakup wybranych aktywów firmy Agros Nova - dwóch zakładów produkcyjnych w Łowiczu i Wąsoszu oraz między innymi takich marek, jak: Łowicz, Krakus, Kotlin, Włocławek, Fruktus, Tarczyn, DrWitt. Czytaj więcej »
Na zbożowym rynku ceny są coraz niższe i w przyszłym roku ich wzrost jest mało prawdopodobny. Przyczyną są wysokie zbiory na całym świecie. W ocenie analityków w 2015 roku trudno będzie liczyć na obniżenie podaży i wzrost cen. Czytaj więcej »
Jak co roku, w Berlinie odbywa się blisko 60 tradycyjnych jarmarków bożonarodzeniowych, których atrakcje przyciągają zarówno wielu mieszkańców stolicy Niemiec, jak i turystów z całego świata. Czytaj więcej »
First Data podpisała strategiczną umowę z Polskim Standardem Płatności na upowszechnienie systemu płatności mobilnych BLIK na terenie Polski. Czytaj więcej »
Ceny żywności cały czas spadają. Tanieje cukier, owoce, mąka, tłuszcze zwierzęce i ryż. Ze względu na światową nadprodukcję żywności i tanie surowce w najbliższych miesiącach nie należy spodziewać się odwrócenia aktualnego trendu. Jak wynika z badania Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, w przyszłym roku niskie ceny będą się utrzymywać, choć... Czytaj więcej »
Warszawa, 8 grudnia 2014 r. – 53 tysiące punktów handlowo-usługowych oferujących usługę i ok. 1,15 miliona transakcji na łączną sumę ponad 126 milionów złotych w II kwartale b.r. – nigdy jeszcze wypłacanie pieniędzy z kasy podczas zakupów w sklepie, hipermarkecie, czy na stacji benzynowej, nie było tak popularne. MasterCard ruszył właśnie z drugą odsłoną kampanii... Czytaj więcej »
Coca-Cola w tym roku (zwłaszcza w okresie przedświątecznym) w sposób szczególny podkreśla swoją obecność. Proszę opowiedzieć naszym czytelnikom o trwającej wciąż kampanii i o efektach, które zamierzacie dzięki niej osiągnąć. Czytaj więcej »
Z początkiem 2015 roku w życie wejdzie nowelizacja ustawy o usługach płatniczych. Dokument czeka już tylko na podpis Prezydenta RP. Nowe przepisy m.in. obniżą maksymalną wysokość opłaty interchange do poziomu 0,2% dla płatności dokonywanych za pomocą kart debetowych i 0,3% dla kart kredytowych. Niewątpliwie, zmiany będą korzystne dla przedsiębiorców, co ma szansę... Czytaj więcej »
Podwyżka o 15% podatku akcyzowego na mocne alkohole, która weszła w styczniu br. wprowadziła duże zawirowanie na rynku wyrobów spirytusowych. Kilkuprocentowe spadki sprzedaży odbiły się nie tylko na producentach, ale także na sektorze handlu i dystrybucji. Największy, bo ponad 10% wolumenowy spadek sprzedaży zanotowały sklepy małoformatowe. To duży cios dla właścicieli małych... Czytaj więcej »
Na niemieckiej giełdzie tuczników, która może stanowić punkt odniesienia dla rynków Europy Środkowo-Wschodniej, od kilku tygodni utrzymują się stabilne ceny surowca wieprzowego. Niesie to za sobą pozytywną prognozę dla polskich przetwórców mięsa, a w konsekwencji także dla konsumentów – pierwszy raz od wielu lat nie obserwujemy wzrostu cen mięsa przed sezonem świątecznym -... Czytaj więcej »
Od 13 grudnia, zgodnie z unijnym rozporządzeniem, zmieniają się przepisy dotyczące znakowania produktów spożywczych. Na opakowaniu musi znaleźć się spis wszystkich wykorzystanych składników, a wyszczególnione mają być te, które mogą powodować alergie. Określony jest także minimalny rozmiar czcionki podanych informacji w zależności od powierzchni opakowania. Czytaj więcej »
W sezonie 2014/2015 odnotowano rekordowe zbiory zbóż. Duża podaż ziarna na rynku krajowym przyczyniła się jednak do dalszego spadku cen. Czytaj więcej »
Ponad 25% Polaków zamierza przeznaczyć mniej pieniędzy na Boże Narodzenie niż przed rokiem – wynika z badań przeprowadzonych przez PBS na zlecenie P.R.E.S.C.O. GROUP w ramach programu edukacyjnego „Wydatki Kontrolowane”. Budżet na poziomie zbliżonym do zeszłorocznego zakłada blisko połowa badanych (48%), co ósmy (12%) zaś przyznaje, że chce zwiększyć wydatki na potrzeby... Czytaj więcej »
W październiku ceny spadły o 0,6 proc., w listopadzie ekonomiści spodziewają się nieco większych obniżek. Jak jednak podkreślają, w Polsce jest to zjawisko powierzchowne i krótkotrwałe. Skutki deflacji niweluje rosnący popyt w kraju i za granicą. Czytaj więcej »
10% soli mniej w produktach Winiary do 2016 roku. Już o 23% zredukowano obecność soli w produktach Winiary w latach 2005 – 2013. W latach 2014 – 2016 Nestlé będzie kontynuować ten trend – soli będzie mniej jeszcze o co najmniej 10%. Zgodnie z rekomendacjami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) konsumpcja soli nie powinna przekraczać 5 g dziennie. Czytaj więcej »
Według danych Polskiej Izby Handlu sprzedaż detaliczna w listopadzie 2014 roku w stosunku do listopada 2013 spadła o 2% , w stosunku do października 2014 spadła o 4,5% - podała Joanna Chilicka, rzecznik prasowy Polskiej Izby Handlu. Podane dane są szacunkowe i opierają się na sondażu przeprowadzonym wśród właścicieli handlowych sieci detalicznych FMCG małego i średniego... Czytaj więcej »
W miejscowości Stare Miasto k. Leżajska z początkiem grudnia ruszyła 10. już placówka Gminnej Spółdzielni SCh w Leżajsku, pod szyldem Nasz Sklep . Czytaj więcej »
Rok 2014 dobiega końca! Dla wielu graczy był on niezwykle intensywny, dynamiczny, upłynął pod kątem nowych inwestycji, kampanii i wprowadzanych nowości produktowych. To także czas rosyjskiego embarga, zatem potrzebne były natychmiastowe decyzje biznesowe. Jakie najważniejsze osiągnięcia i strategiczne momenty warto podkreślić? O to zapytaliśmy przedstawicieli branży FMCG.... Czytaj więcej »
W wyniku embarga na dostawy owoców z Unii Europejskiej do Rosji na rynku jest 500-600 tys. jabłek do zagospodarowania. Sadownicy i dystrybutorzy wiążą duże nadzieje z rynkami w Emiratach Arabskich oraz Chinach. Dlatego już teraz, oczekując na porozumienie handlowe z Państwem Środka, starają się pozyskiwać partnerów handlowych. Czytaj więcej »
Polscy producenci mleka chcą zwiększać obecność na perspektywicznych rynkach, na które już trafiają ich produkty, czyli w Indiach i China. Mają również nadzieję na zaistnienie w Ameryce Południowej oraz Afryce. Otwieranie się na nowe rynki jest konieczne, szczególnie w perspektywie zniesienia unijnych kwot mlecznych, które mogą skutkować większą produkcją mleka i niższymi... Czytaj więcej »
Polska Izba Handlu rozpoczęła nowy projekt adresowany do przedsiębiorców zajmujących się eksportem oraz usługami wsparcia sprzedaży. Jego celem jest doprowadzenie do zmian w ustawie o podatku od towarów i usług (VAT). Czytaj więcej »
Piwo stanowi blisko połowę sprzedaży alkoholu w Polsce. Prawie 90 proc. Polaków przynajmniej raz w ciągu roku sięgnęło po ten napój – wynika z badań KPMG. Konsumenci coraz częściej szukają nowych, oryginalnych smaków, są otwarci na nowości i sięgają po piwa z górnej półki. Wśród amatorów tego trunku nie brakuje również tych, którzy sami go warzą. Czytaj więcej »
Spadki cen notowane są czwarty miesiąc z rzędu – w październiku deflacja wyniosła 0,6 proc. Do tego wyniku przyczyniła się m.in. taniejąca żywność. To oznacza, że na przygotowanie świątecznego stołu powinniśmy w tym roku wydać mniej niż rok temu, bo tańsze są m.in. krajowe owoce, warzywa i mięso. Czytaj więcej »
Grup Drosed złożyła wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodę na przejęcie kontroli nad firmą Drop. Po uzyskaniu tej zgody Drop zostanie włączony w struktury Grupy Drosed na początku 2015 r. Czytaj więcej »
Zakłady Mięsne Henryk Kania w następnych kwartałach nie planują inwestycji i chcą skupić się na stopniowym wzroście. Jeśli zgodnie z deklaracjami zarządu utrzymają dotychczasowe tempo, przychody spółki w tym roku sięgną 950 mln zł, a wynik netto przekroczy 30 mln zł. Czytaj więcej »
Na rynku pojawi się nowa sieć polskich supermarketów MILA. Marka należy do spółki market-Detal, której Prezesem jest Artur Kasner, współwłaściciel posiadający wieloletnie doświadczenie w budowaniu biznesu w handlu detalicznym. Supermarkety MILA będą specjalizować się w oferowaniu kategorii świeżych takich jak: mięsa i wędliny, owoce i warzywa oraz ciasta i pieczywo. Czytaj więcej »
Sprzedaż wędlin paczkowanych dynamicznie rośnie. W ostatnich miesiącach udział paczkowanych produktów wzrósł o 5 pkt proc. i dziś stanowi ok. 35 proc. sprzedaży. Jak podkreślają producenci, kupując takie wędliny, konsument zyskuje informację o produkcie i producencie. A jakość wędlin jest dla klientów coraz ważniejsza. Segmentem niszowym, który ostatnio szybko się rozwija,... Czytaj więcej »
Browar Pilsweiser (dawniej Browar Grybów) przeprowadza proces całościowego rebrandingu. Składają się na niego m.in. nowy całościowy system identyfikacji wizualnej browaru, nowe logotypy zarówno jeśli chodzi o markę browaru, jak i piw; zmiana i ujednolicenie nazw poszczególnych piw i ich etykiet, wprowadzenie jednej marki parasolowej oraz stworzenie kilku głównych linii... Czytaj więcej »
W dniach 24-26 listopada w Abu Dhabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich odbywają się największe tragi producentów napojów i żywności dla regionu środkowego wschodu – SIAL Middle East. Pośród wystawców w National Exhibition Center nie mogło zabraknąć Polskich Zdrojów, których flagowy exportowy produkt – musująca Cisowianka Perlage – cieszy się rosnącą popularnością w... Czytaj więcej »
Rozmowa z Robertem Sasem, Dyrektorem Zarządzającym Mondelēz...
Marka E.Wedel udowadnia, że mimo trudnego otoczenia...
Marcin Jakubczak, National Sales Manager, Mattoni 1873...
Rozmowa z Kamilem Gębskim, Dyrektorem Marketingu Spirits w...
Aleksandra Bilska-Domańska, Brand Manager w firmie Unilever...
Polska Izba Mleka podczas majowego Walnego Zgromadzenia...
W I kwartale br. sądy załatwiły blisko 23 tys. spraw...
FoodWell (Delecta) i Mieszko (Zozole) łączą siły...
Na najbliższe miesiące planowane są kolejne otwarcia....
Internauci zdecydują, kto zagra przed legendami futbolu...
Marka E.Wedel buduje nowe formy doświadczania poprzez...
Wiosna i lato to doskonały czas, by zostawić smartfony w...
Podczas tegorocznej edycji London Spirits Competition 2025...
Konsumenci szukają gotowych rozwiązań – pięknych, ale i...
Lato zbliża się wielkimi krokami. W tym okresie najchętniej...
Królowa letniego orzeźwienia – lemoniada słodzona miodem...
Linia ginów marki Lubuski firmy Henkell Freixenet Polska...
Greek Trade kontynuuje mocną kampanię reklamową marki El...
Marka właśnie wystartowała z nową kampanią „Hydrate for...
Indykpol rozpoczął kampanię reklamową wspierającą...
E.Wedel ma dla fanów słodyczy smakowitą propozycję na...
Greek Trade promuje ofertę marki HELCOM doskonale dopasowaną...